Novembar 21, 2018, 04:15:58 posle podne
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
397.468 poruka u 17.353 tema - 19.384 članova - Poslednji član: markuss92
X3MShop banner

Autor Tema: ISTOPITE TELESNE MASTI i URADITE REKOMPOZICIJU TELA  (Pročitano 373 puta)

Na mreži Pedja_Petrovic

  • Admin
  • Super-heavyweight Member
  • ********
  • Poruke: 42.487
  • THE GENERAL OF ARMY
    • www.ogistra-nutrition-shop.com
ISTOPITE TELESNE MASTI i URADITE REKOMPOZICIJU TELA
« poslato: Jun 19, 2018, 06:08:04 posle podne »
POJAM  - p srazmere

Mnogo godina,tokom vise desetina,bio je prihvacen pristup da se pre dijete isplati uvrstiti jedan ciklus za povecanje mase (vezbanje sa tegovima i sa izdasnim obrocima).Dobronamerni ljudi,predlozili su da 3-4 nedelje,eventualno vise,uz dobru ishrahu i intenzivne treninge treba povecati misicnu masu kako bi se brzina metabolizma povecala i dijeta bolje isla.



Po trenutno raspolozivim naucnim podacima 1kg viska misica sagoreva samo oko 13 ekstra kalorija nasuprot prethodnim verovanjima koja su smatrala verodostojnim podatak od 55-90 kcal ili mozda vise.Dakle,predlozena teorija vise nije odrziva.Povecanje razmene materija zahtevalo bi neverovatno povecanje misicne mase koje nije ostvarivo za nekoliko nedelja.


Cak i ako nabacis 5kg ciste misicne mase,tada ces tokom jednog dana svariti 65 kalorija,sto stvarno nije vredno tolikog truda i nikako nece uticati na predstojecu dijetu.A to sve pak ne znaci da dijeta nece biti bolja nakon kratkotrajnog ili srednje dugotrajnog razdoblja pojacane ishrane,samo sasvim jednostavno nece biti bolja od povecanja misicne mase.


Najnovija teorija u bodibildingu je da pre povecanja misicne mase treba primeniti dijetu.Argumenti za takvu teoriju temelje se na istrazivanjima koja su pratila procese koji se javljaju kod prehranjenosti mrsavih i debelih ljudi.(sto je opisao Gilbert Forbes).Prehranjenost ovde treba da se tumaci kao veci unos hranljivih materija od kolicine koja je potrebna za odrzavanje nivoa.


Uvod u pojam P-Srazmere


Gornja preporuka se temelji na podacima koji poticu iz istrazivanja tzv. P-srazmere (eng. P-ratio ili Partitioning ratio=particijski* srazmerno).

Pojednostavljno receno to zapravo pokazuje kolika je srazmera bezmasne mase od dobijene tezine (P-srazmera je srazmera oslobodjene energije koja je uskladistena kao protein u odnosu na kolicinu cele ili oslobodjene energije.Payne & Dugdale,1977.)Na P-srazmeru deluje mnogo cinilaca,medju njima genetika,hormoni,ishrana i vezbanje(u manjoj meri nego sto mislite).Ali na P-srazmeru najvise deluje pocetni postotak telesnih masti,koji pre svega odredjuje sta ces izgubiti,ili dobiti,tokom dijete ili povecanja misicne mase.


Dakle,kada si na dijeti i pocnes sa vise masti,tada ces da izgubis manje misica a vise masti.Suprotno,ako si mrsav tada ces tokom dijete da izgubis vise misica a manje masti.To je sa gledista evolucije sasvim razumljivo.Ako imas mnogo masti,tada organizam moze sebi dopustiti da je  i vise izgubi.Ali oni koji su dijetom naturalnim puten dosli ispod 10 %,znaju koliko se povecava opasnost od gubitka misica...

NASTAVAK teksta, procitaje na nasem BLOGU, klikom na link ispod:

http://wwwogistra-nutrition-shop.blogspot.com/2013/01/promene-telesne-masti-i-telesne.html