Avgust 23, 2019, 06:43:17 posle podne
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?
404.797 poruka u 17.811 tema - 19.687 članova - Poslednji član: Milovanovic
X3MShop banner

Autor Tema: Njegovo velicanstvo - telo  (Pročitano 12199 puta)

Van mreže Tanja U.

  • Lepotica
  • Heavyweight Member
  • *****
  • Poruke: 1.696
Njegovo velicanstvo - telo
« poslato: Jun 23, 2008, 09:30:44 pre podne »
Jedina dragocenost koju zaista posedujemo je nase telo. Na zalost, vecina nas uzima ga zdravo za gotovo, a vrednosti zdravlja postajemo svesni tek kad je ono naruseno.
U medjuvremenu, vecina nas zena provodi vreme drzeci telo pod lupom, kriticki se obrusavajuci na pojedine problematicne zone koje posebno primecujemo sa prvim proletnim danima.
I onda pocinjemo sa najnovijim dijetama “od sutra nista ne jedem”, kupujemo kucne sprave za rekreaciju – “ma naravno da se isplati, sigurno cu vezbati”, raspitujemo se o ponudama i programima fitness i aerobik klubova...

ODBACITI DIJETE

Ekstremne dijete mogu pomoci da vrlo brzo, bar na vagi izgledamo mrsaviji, ali, na zalost, one najcesce nanesu vise zla nasem telu i psihicki nas iscrpe, a uz to rezultati su varljivi i kratkotrajni. Cim zavrsimo sa dijetom, i vratimo se normalnom rezimu ishrane, ne samo da ce se u kratkom periodu vratiti nakupine masti koje smo izgubili, nego cak mozemo dobiti i koji (kilo)gram ekstra. Razlog tome je sto svaki put, kad drasticno reduciramo energetski unos, dolazi do usporavanja metabolizma, cime smanjujemo sposobnost svog tela da sagoreva masti.

Jedan od nacina da ubrzate metabolizam je da pocnete vezbati. Ukoliko je vasa najveca rekreacija setnja od ulaznih vrata do auta, onda zaista morate dobro da pazite sta jedete. Situacija je veoma jasna – ukoliko jedete vise kalorija nego sto ih dnevnim aktivnostima potrosite, te prekomerne kalorije ostaju u vasem telu i moraju se negde nataloziti, najcesce na delovima gde najmanje zelimo, i to u vidu sala. Ako jedete hranu koja ne sadrzi mnogo masti, ali su vam porcije prevelike, i dalje cete unositi previse kalorija.

Preskakanje obroka je jos jedna od zamki koja dovodi do usporavanja metabolizma, stoga jedite cesce ali manje obroke. Na taj nacin izbeci cete napade gladi, a i manje cete razmisljati o hrani.

Za preoblikovanje tela idealna je kombinacija umerene dijete i redovne telovezbe. Pocnite sa laganom i, za pocetak, smanjite unos masti.
Postavite sebi realan cilj u realnom vremenskom razdoblju jer je veca verovatnoca da cete tako lakse istrajati u nastojanjima da postignete svoje “dostizne” ciljeve.

IZGRADITI MISICE

Kod vezbanja je veoma bitno da krenete umereno, sa vezbama prilagodjenim vasim mogucnostima i hronoloskoj dobi, postepeno povecavajuci napor.
Jedan od najrasirenijih oblika rekreativnog vezbanja za koji vlada veliko interesovanje svakako je aerobik. Kao najmasovniji oblik rekreacije, popularan je, kako medju mladjom populacijom, tako i u srednoj dobnoj grupi. Razlozi su jednostavni – mogucnost ukljucivanja u programe nije nicim limitirana, nije potrebno nikakvo predznanje, a napredak je relativno brz. Ne smemo zaboraviti niti formiranje skladnog izgleda tela, motivirajucu modernu muziku, ali i veliki broj fitness centara u kojima svako moze pronaci pravi program za sebe.

Bez obzira za koju vrstu se odlucili, bitno je da vezbanjem povecavate misicnu masu koja pojacano sagoreva masti u organizmu. Da bi vasi misici kao pogonsko gorivo koristili masti natalozene u organizmu, vazan je nacin vezbanja. Zato se pobrinite da, unutar svojih redovnih treninga, ukomponujete vezbe snage ukoliko zelite smrsaviti, jer sto vise budete radili na izgradnji i odrzavanju misica, gubit cete vise sala. Kako budete razvijali misice svojim treninzima snage, ubrzat ce se vas metabolizam pa cete tako trositi vise kalorija tokom citavog dana. Cak i kad sedite ili spavate vasi misici ce nastaviti sagorevati kalorije.

Ne morate se bojati da cete vezbanjem dobiti velike i napuhane misice, jer za razliku od muskaraca, zene imaju 10 do 30 puta manje hormona odgovornih za stvaranje misica.

NAJDELOTVORNIJI PROGRAMI

Pocetkom osamdesetih proslog veka, javljaju su prvi “workout” programi kao treninzi sa opterecenjem (bucice, vrecice sa peskom, lopte, gume, lift setovi ...). To je u stvari klasicni aerobik, cijim kretnjama su dodana vanjska opterecenja kako bi se osiguralo trenutno misicno opterecenje u sto kracem vremenu.
Glavna karakteristika ovakve vrste treninga je oblikovanje aktivne misicne mase citavog tela, povecanje snage svih misicnih grupa i smanjenje potkoznog masnog tikva (sala). Zelite li preoblikovati svoje telo, izaberite neki od body workout programa u vasem fitness centru (body sculpt, body styling, body shaping ...) i pronadjite svoj idealan izbor.
Prednost ovog aerobnog programa, u odnosu na druge, je u laganijem tempu rada, primerenosti svima, bez obzira na dob i spol, te malom riziku od ozleda uz uslov da program vodi kompetentan strucnjak.
Da bi bio efikasan, ovakav trening se mora redovno provoditi 3 puta sedmicno.

Dobro je imati na umu da ne mozete smrsaviti samo na jednom delu tela, ali ga vezbanjem mozete preoblikovati. Za najbolje rezultate, upotpunite svoje uobicajene treninge vezbama koje aktiviraju velike misicne grupe za cije pokretanje se trosi najvise energije.

Vase telo ce vam vratiti onoliko koliko mu dajete. Ukoliko ga pazite i brinete se o njemu, vodeci racuna o tome sta i koliko jedete, kao i kako i koliko trenirate – ono ce vam vratiti skladnim izgledom. Kad promenite nacin ishrane i pocnete provoditi programe vezbanja za oblikovanje tela, pobrinite se da to bude zaista novi pocetak, nesto sto radite zbog sebe i za sebe.

"Magazine", maj 2008